Опис
Характеристики
Інформація для замовлення
Сьогодні на Землі мешкає приблизно 8,7 мільйона видів живих істот — від одноклітинних до ссавців. Набагато більше різновидів — приблизно півміліарда! — насело нашу планету в минулому, але до наших днів не дожило. Всі ці істоти з'явилися на світ — і залишили його завдяки одному-єдиному процесу еволюції, суть якого можна описати в трьох словах: виживає найбільш пристосований.
«Еволюція» — це настільний симулятор розвитку життя на Землі, заснований на дарвінівському принципі природного добору. Кожен гравець розвиває власну популяцію живих істот, наділяючи їх різноманітними властивостями — пристосуваннями до умов довкілля. Властивості допомагають тваринам у боротьбі за харчові ресурси, запаси яких обмежені та непередбачувано змінюються згодом. Істоти, яким не дісталося їжі, гинуть, а виживання дають змогу ввести в гру ще більше тварин і властивостей. Переможцем стає той із суперників, чия тридцятьа буде до кінця гри найрозповітнішою й найширшою.
Живі істоти та їхні властивості представлені в грі картами. На їх сорочці зображена ящірка — символ тварини. Кожна карта, яка лежить на столі перед гравцем сорочкою вгору, вважається однією з його істот. На лицьовій стороні карти вказано властивість: «Хищник», «Водолавальне», «Сімбіоз», «Мімікрия» — всього 19 різних. Властивість можна розіграти тільки на тварину: водночас карта підкладається під істоту обличчям вгору, щоб усі гравці бачили, якою властивою тепер має ця тварина. На деяких мапах зазначено відразу два властивості: у такому разі гравець має вибрати, яким із них він хоче наділити свою істоту, і повернути карту потрібною стороною вгору. Коли тварина гине (від голоду або з іншої причини), вона разом з усіма своїми властивостями вирушає в скидання господаря.
Кожен учасник починає гру із шістьма мапами на руці. Партія триває кілька ходів — зазвичай від 10 до 15, — поки не закінчаться карти в колоді. Хід складається з чотирьох фаз: розвитку, визначення кормової бази, живлення та зникнення. У кожній фазі суперники діють по черзі, починаючи з першого гравця. Наприкінці ходу право діяти першим передається за годинниковою стрілкою.
Фаза розвитку — це час, коли гравці можуть набути нових тварин і дати їм нові властивості. Так само кожен учасник розігрує по одній мапі: або сорочкою, або лицьовою стороною вгору. У першому випадку карта стає твариною, а в другому — властивістю. Всі властивості, крім «Паразиту», можна відокремлювати тільки своїх тварин, а «Паразитом» — тільки чужих. Деякі властивості — «Взаємодія», «Сімбіоз», «Струдництво» — парні, їх потрібно розіграти відразу на двох істот.
У фазі визначення кормової бази стає відомо, скільки їжі доступні тваринам на цьому ходу. Це кількість залежить від числа гравців. Наприклад, в партії на двох перший гравець кидає один кубик і додає 2 до його значення, а на трьох — кидає два кубики та підсумовує випали на них числа. Потім у центр столу викладається потрібна кількість червоних фішок їжі. Крім них, у грі також є сині та жовті фішки, однак вони використовуються особливим способом. Сині фішки — це їжа з додаткових джерел (наприклад, коли хижак з'їдає іншу істоту, він отримує саме сині фішки), а жовті — жир, накопичений завдяки «Живовому запасу».
Під час фази живлення суперники годують своїх тварин, тоді ж спрацьовує більшість властивостей. Починаючи з першого гравця, кожен бере по одній фішці їжі з кормової бази та кладе на будь-яку свою істоту, яка ще не нагодована. Зазвичай тварині вистачає однієї фішки, щоб наїстися, але деякі властивості збільшують потребу в їжі. Так, хижакам потрібна ще одна фішка, а тим, у кого завівся паразит, — ще дві. Дуже часто їжі на всіх бракує — тоді на допомогу приходять властивості. Наприклад, «Взаємодія» дає змогу отримати їжу поза чергою, а «Піратство» — відібрати їжу в інших істот. Але головний спосібсталізуватися в голодний час — з'їсти когось іншого. Щоб зробити це, тварина має бути хижаком. На боротьбі хижака та жертви ґрунтується більшість ігрових властивостей: «Камуфляж» захищає жертву, якщо хижак не має «Острого зору»; водоплавальні істоти можуть поїдати тільки один одного, швидкі тварини отримують шанс втекти від ворога, а нічні невразливі, коли нагодовані. Якщо ж усі ці захоплення не допомогли і тварина з'їдено, то вона йде в скидання, а хижак отримує дві сині фішки їжі.
Коли фішки в кормовій базі закінчилися (або всі тварини гравців наїлися), настає фаза зникнення. Кожна істота, якої бракує до ситості, хоча б однієї фішки їжі, гине й вирушає в стопку скидання з усіма своїми властивостями. Щоб пережити голод, тварина може впасти в сплячку (але ця властивість застосовується тільки раз на два ходи) або використовувати жировий запас — якщо накопичало його під час минулих ходів. Нарешті, кожен гравець підраховує, скільки істот у нього залишилося, і бере з колоди на мапі за кожну, плюс ще одну карту зверху.
Якщо після здавання карт колода виповлена, суперники дограють останній хід і потім підраховують переможні очки. Кожна жива істота приносить своєму господареві 2 очки, а кожна властивість — 1 год. Крім того, додаткові окуляри дають за карти, які збільшують потребу в їжі. Той, хто в підсумку набрав більше очок, стає переможцем.
«Еволюція» — одна з найпопулярніших вітчизняних настільних ігор, добре відома як у нас, так і за кордоном. У неї охоче грають і ті, кому подобаються прості недодовгі настілки, і прихильники вибудовувати складні багатоходові стратегії. «Еволюція» — це одночасно й захопливе інтелектуальне змагання для будь-якого віку, і цікавий урок біології. Недарма «Еволюція» здобула високу оцінку не тільки гравців, а й вчених, і викладачів.
Основні | |
---|---|
Стан | Новий |
- Ціна: 470 ₴